Knygų klubai

Lentyna, kuri įkvepia: kodėl verta įkurti įmonės biblioteką?

Turbūt ne vienam yra tekę pagalvoti, kad būtų puiku darbe rasti kampelį, kuriame galima ne tik atsipūsti, bet ir pasisemti naujų idėjų ar žinių. Vienas iš paprasčiausių, bet itin veiksmingų būdų tai įgyvendinti – įmonės mini biblioteka. Nedidelė lentyna su tikslingai atrinktomis knygomis gali tapti ne tik įkvėpimo šaltiniu, bet ir realiu įrankiu darbuotojų augimui bei įmonės kultūros stiprinimui.

Kaip įkalbėti šefą?

Jei reikia idėjų, kaip įkalbėti vadovą, štai keletas priežasčių, kodėl įmonei naudinga turėti biblioteką:

  1. Skatina nuolatinį tobulėjimą
    Prieinama profesinė literatūra leidžia darbuotojams gilinti žinias savarankiškai – be papildomų mokymų biudžeto. Tai padeda ugdyti savišvietos kultūrą.
  2. Mažina perdegimo riziką
    Įkvepiančios ar motyvuojančios knygos padeda atsitraukti nuo kasdienės rutinos, o skaitymas veikia kaip meditacija – mažina stresą ir didina emocinį atsparumą.
  3. Stiprina komandinę dvasią
    Dalijimasis knygomis skatina neformalius pokalbius tarp kolegų, leidžia geriau pažinti vieniems kitus, atsiranda idėjų knygų klubams ar diskusijoms.
  4. Formuoja pažangią įmonės kultūrą
    Įmonė, kuri rūpinasi darbuotojų tobulėjimu ir savijauta, formuoja stipresnį darbdavio įvaizdį – tai svarbu tiek vidinei atmosferai, tiek išorinei reputacijai.
  5. Mažos investicijos – didelė grąža
    Užtenka vienos lentynos ir keletos knygų pradžiai. Darbuotojai gali dalintis ir savo turima literatūra – tai kuria bendrumo jausmą.
  6. Prisideda prie tvarumo
    Dalinimasis knygomis vietoje nuolatinio naujų pirkimo atitinka žiedinės ekonomikos principus ir tvarumo vertybes – vis aktualesnes šiuolaikinėms įmonėms.

Kokios knygos turėtų būti įmonės bibliotekoje?

Įmonės biblioteka nebūtinai turi būti tik apie darbą. Ji turėtų apimti dvi pagrindines kryptis: profesinę literatūrą ir bendrąją įkvepiančią literatūrą, susijusią su asmeniniu tobulėjimu, produktyvumu, darbo etika ar komandiniu darbu. Štai keli pavyzdžiai pagal įmonės profilį.

Reklamos agentūroms

Al Ries, Jack Trout – Pozicionavimas. Kova dėl pirkėjo


Tai viena įtakingiausių visų laikų knygų rinkodaros srityje, kurioje autorių duetas pristato pozicionavimo teoriją – idėją, kad svarbiausia ne tai, ką apie save sako prekės ženklas, o tai, kokią vietą jis užima vartotojo galvoje. Knyga pateikia daugybę realių pavyzdžių ir klaidų, kurias daro net didžiausios kompanijos. Ji padeda suprasti, kaip kurti aiškią žinutę, kuri įsirėžia į atmintį ir išskiria jus iš konkurentų. Šis leidinys – puiki bazė visiems reklamos, komunikacijos ar prekės ženklo formavimo specialistams.

David Ogilvy – Reklamos žmogaus išpažintis


David Ogilvy – viena ryškiausių reklamos pasaulio asmenybių, o ši knyga – jo atviras ir įžvalgus pasakojimas apie tai, kas veikia reklamoje. Jo požiūris paremtas praktika, skaičiais ir pagarba vartotojui. Ogilvy pabrėžia, kad reklama turi parduoti, o ne tiesiog būti graži. Ši knyga ne tik įkvepia, bet ir grąžina į pagrindus – tekstų kūrėjams, dizaineriams ir klientų vadybininkams tai tarsi grįžimas prie reklamos „klasikos“.

Keith Ferrazzi – Niekuomet nepietauk vienas


Ferrazzi nagrinėja, kaip tinkamai sukurti ir palaikyti profesinius ryšius, kurie gali padėti ne tik karjeroje, bet ir asmeniniame augime. Autorius dalijasi savo patirtimi, kaip nuo skurdaus gyvenimo jis pakilo iki bendravimo su įtakingiausiais pasaulio žmonėmis. Knygoje aprašomi principai, kaip padėti kitiems, neatlygintinai dalytis vertingomis įžvalgomis ir kurti pasitikėjimu grįstus ryšius. Ši knyga – puikus įrankis žmonėms, kurie dirba projektų valdyme, komunikacijoje ar pardavimuose.

IT ar technologijų sektoriui:

Walter Isaacson – Steve Jobs. Oficiali biografija


Tai ne tik istorija apie „Apple“ įkūrėją, bet ir gili įžvalga į kūrybiškumo, perfekcionizmo ir technologinės revoliucijos sankirtą. Isaacson, remdamasis šimtais interviu su Jobsu ir jo aplinka, atskleidžia, kaip šis žmogus mąstė, vadovavo ir keitė pasaulį. Knyga padeda suprasti, kaip ryžtas, griežti standartai ir gebėjimas jungti technologijas su menu tapo kertiniais „Apple“ sėkmės elementais. Tai įkvepiantis skaitinys visiems, kas dirba inovacijų, dizaino ar verslo plėtros srityse.

Max Tegmark – Gyvybė 3.0: žmogus dirbtinio intelekto amžiuje


Tegmark – žinomas MIT fizikas – šiame leidinyje kalba apie dirbtinio intelekto plėtros galimybes, grėsmes ir moralinius iššūkius. Knyga parašyta prieinamu, bet mąstyti verčiančiu stiliumi – ją gali skaityti ne tik mokslininkai, bet ir bet kuris technologijomis besidomintis žmogus. Tegmark kviečia skaitytoją prisidėti prie to, kaip mes – kaip žmonija – pasirinksime formuoti ateitį. Puikus įvadas į AI temą tiems, kurie nori ne tik žinoti, kaip veikia DI, bet ir suprasti, ką jis reiškia mūsų pasauliui.

Fred Kaplan – Kibernetiniai karai


Tai žurnalistinis pasakojimas apie kibernetinio saugumo evoliuciją, kuriame analizuojamos tikros istorijos apie skaitmeninius išpuolius, valstybių šnipinėjimą ir informacinius karus. Kaplan atskleidžia, kaip kibernetiniai konfliktai keičia geopolitiką, kaip valstybės ruošiasi naujo tipo karui ir kokios pasekmės gresia informacinėje eroje. Ši knyga – būtinas skaitinys visiems, kas dirba IT saugumo, duomenų apsaugos ar strateginio planavimo srityje.

Klientų aptarnavimo, pardavimų srityje:

Chris Voss – Jokių kompromisų!


Buvusio FTB derybininko patirtis perteikta verslui – su praktiniais metodais, kaip derėtis bet kokioje situacijoje. Voss remiasi realiomis įkaitų derybomis, bet jo principai – paprasti ir taikytini kasdienėje komunikacijoje. „Veidrodinis atspindėjimas“, „etiketės klijavimas“, „taktinis tylėjimas“ – tai tik keli įrankiai, kuriuos lengva išmokti ir pritaikyti klientų aptarnavime ar pardavimuose. Puiki knyga tiems, kurie nori ne spausti kainą, o išmokti efektyvios, empatiškos derybų taktikos.

Dale Carnegie – Kaip įsigyti draugų ir daryti įtaką žmonėms


Tai viena įtakingiausių visų laikų knygų apie žmogišką bendravimą. Carnegie moko, kaip kurti pasitikėjimą, išklausyti, įtikinti be spaudimo ir užmegzti tvirtus santykius tiek darbe, tiek asmeniniame gyvenime. Daugelis jo principų yra paprasti, bet laiko patikrinti – jie tinka visiems, kas dirba su žmonėmis. Ši knyga turėtų būti kiekvienoje bibliotekoje, ypač jei dirbate aptarnavimo, pardavimų ar žmogiškųjų išteklių srityje.

Brian Tracy – Pardavimų psichologija


Tracy siūlo gilią analizę apie tai, kaip žmonės priima pirkimo sprendimus – nuo emocijų iki logikos. Knyga pilna konkrečių metodų, padedančių suprasti klientų elgseną, parengti įtikinamą pasiūlymą ir užbaigti pardavimą. Tai ne tik teorija – Tracy pateikia scenarijus, dialogų pavyzdžius ir patarimus, kurie veikia realiame gyvenime. Puikiai tinka tiek naujokams, tiek patyrusiems pardavimų specialistams.

Įkvepianti ir bendro pobūdžio literatūra

Šios knygos padeda ugdyti darbo etiką, formuoti pozityvią mąstyseną, gerinti bendradarbiavimą ir savęs pažinimą.

Rekomenduojamas sąrašas:

James Clear – Atominiai įpročiai


Ši knyga padeda suprasti, kodėl mūsų įpročiai turi kur kas didesnę įtaką nei valia ar motyvacija. Autorius remiasi psichologijos ir neurobiologijos principais ir pateikia aiškią sistemą, kaip mažais, bet nuosekliais žingsniais galima kurti geresnius gyvenimo ir darbo įpročius. Knygoje gausu praktinių pavyzdžių, kaip formuoti naujus įpročius ir atsikratyti senų, trukdančių tobulėti. Puikiai tinka tiems, kurie nori produktyvumo be perdegimo ir ilgalaikio asmeninio augimo.

Cal Newport – Gilus darbas


Tai knyga apie gebėjimą susikaupti ir atlikti prasmingą darbą pasaulyje, kuriame mus blaško nuolatinės žinutės, notifikacijos ir triukšmas. Newport išsamiai paaiškina, kodėl „gilus darbas“ yra vienas svarbiausių gebėjimų XXI a. profesionalui, ir siūlo metodikas, kaip jį lavinti. Jis ne tik aprašo teoriją, bet ir siūlo konkrečius pokyčius darbo rutinoje, padedančius susigrąžinti dėmesio kontrolę. Skirta visiems, kurie siekia ne dirbti daug, o dirbti prasmingai ir efektyviai.

Simon Sinek – Pradėkime nuo klausimo KODĖL


Sinek kviečia organizacijas ir lyderius pirmiausia atsakyti į klausimą „kodėl mes tai darome?“, o tik tada – „kaip?“ ir „ką?“. Ši knyga parodo, kaip didžiausias pasaulio prekių ženklas ar įkvepiančias lyderis užveda komandą aiškia vizija ir tikslu. „Kodėl“ tampa varikliu, kuris suteikia prasmės kasdieniams darbams ir motyvuoja žmones jungtis prie idėjos, o ne tik atlikti užduotis. Knyga – būtinas įrankis vadovams, komandos lyderiams ar HR specialistams, norintiems kurti prasmingą kultūrą.

Daniel Coyle – Kultūros kodas


Coyle tyrinėja, kodėl kai kurios komandos tampa ypatingai vieningos, kūrybingos ir sėkmingos, o kitos – ne. Remdamasis tyrimais ir tikrais pavyzdžiais iš „Pixar“, „Google“, sporto komandų ir kitų sėkmingų organizacijų, jis identifikuoja tris pagrindinius kultūros elementus: saugumo jausmą, pažeidžiamumo pripažinimą ir bendrą tikslą. Knygoje pateikiami paprasti veiksmai, kurie padeda kurti geresnį mikroklimatą kolektyve. Puikiai tinka visiems, kurie kuria, valdo ar nori stiprinti komandą.

Angela Duckworth – Atkaklumas


Duckworth teigia, kad atkaklumas – tai ilgas kelias su aistra ir ištverme link ilgalaikių tikslų. Remdamasi tyrimais bei savo kaip psichologės ir pedagogės patirtimi, ji aiškina, kodėl gabumai nereiškia sėkmės, jei trūksta atkaklumo. Knyga įkvepia nepasiduoti po pirmų nesėkmių ir parodo, kaip ugdyti savyje ištvermę, discipliną ir ilgalaikį mąstymą. Tai motyvuojantis skaitinys tiek asmeniniam augimui, tiek komandos narių įgalinimui.

Robin Sharma – 5 valandos klubas


Šioje motyvacinėje istorijoje Sharma pasakoja apie verslininką, menininkę ir ekscentrišką mentorių, kurie kartu leidžiasi į kelionę, keičiant savo rytines rutinas. Knyga perteikia idėją, kad pirmosios dienos valandos gali lemti mūsų produktyvumą, kūrybiškumą ir emocinę pusiausvyrą visą dieną. Nors siužetas lengvas, knyga persmelkta naudingų metodikų, pvz., „20/20/20“ taisyklės, padedančios susikurti produktyvų rytą. Ji įkvepia labiau rūpintis savimi ir savo laiku – tiek darbe, tiek asmeniniame gyvenime.

John C. Maxwell – Lyderystės auksas


Maxwell dalijasi savo dešimtmečių patirtimi, aprašydamas, kas iš tiesų kuria gerą lyderį. Knygoje gausu trumpų, taiklių pamokų ir principų apie pasitikėjimo kūrimą, delegavimą, sprendimų priėmimą ir įkvėpimo galią. Maxwell pabrėžia, kad lyderystė nėra pareigos – tai gebėjimas auginti kitus ir būti pavyzdžiu. Ši knyga ne tik suteikia žinių, bet ir skatina asmeninį apmąstymą: ar esi tas žmogus, kurį pats sektum?

Pabaigai

Įmonės biblioteka – tai ne brangi investicija, o protinga iniciatyva, galinti realiai prisidėti prie komandos narių augimo, motyvacijos ir geresnės atmosferos. Jei tavo darbe tokios nėra – gal laikas pasikalbėti su vadovu? Pradėti galima nuo vienos lentynos, vieno sąrašo ir kelių knygų. O tada – leisti idėjoms augti kartu su komanda.